POLITYKA PRYWATNOŚCI

  1. Polityka prywatności.

    1. Merdlook.pl przywiązuje szczególną uwagę do prywatności użytkowników korzystających ze strony internetowej www.medlook.pl („Strona Internetowa”). Jeżeli korzystasz ze Strony Internetowej, Polityka Prywatności skierowana jest właśnie do Ciebie.
    2. W Polityce Prywatności znajdziesz informacje w jaki sposób korzystamy z udostępnionych nam przez Ciebie danych osobowych, w jaki sposób je zabezpieczamy oraz jakie przysługują Ci prawa i obowiązki.
    3. Polityka Prywatności jest częścią regulaminu Sklepu Internetowego Medlook.pl

    II. Podmiot przetwarzający dane osobowe

    1. Administratorem podanych przez Ciebie danych osobowych jest Medlook Agnieszka Grzegorczyk z siedzibą w Słubicach ul. Kopernika 23a 69-100 Słubice
    2. Jeżeli masz pytania dotyczące Polityki Prywatności lub ogólnie dotyczące ochrony danych osobowych, napisz do nas na adres e-sklep@medlook.pl

lub na nasz adres pocztowy Medlook ul. Kopernika 23a 69-100 Słubice.

III. Sposób zbierania danych osobowych

 

  1. Dane o wizycie na stronie medlook.pl zbierane są automatycznie, w szczególności:
    a. adres IP,
    b. rodzaj systemu operacyjnego,
    c. rodzaj/typ przeglądarki.
    Sama wizyta na naszej Stronie Internetowej nie wymaga podania od Ciebie żadnych innych informacji, ani danych osobowych.
    1. Zbieranie pozostałych danych następuje dobrowolnie w inny sposób, np. za pomocą poczty e-mail, poprzez formularz zamówienia, formularz zapisu na newsletter, za pomocą telefonu – wyłącznie wówczas, gdy chcesz nam takie dane przekazać np. w celu otrzymania oferty, zapisu na newsletter lub złożenia zamówienia. Za pomocą tych środków możesz przekazać nam swoje dane osobowe, takie jak:
    a. imię i nazwisko,
    b. adres e-mail,
    c. nr telefonu,
    d. adres zamieszkania,
    e. adres dostawy,
    f. dane niezbędne do realizacji płatności za zamówienie.
    1. Twoje dane osobowe zbierane są również w trakcie rejestracji Twojego konta w Sklepie Internetowym medlook.pl lub przy zawieraniu transakcji zakupu oraz w przypadku rejestracji na w kalendarzu do badania diagnostycznego układu wzrokowego.
    2. Podsumowując, Twoje dane osobowe możemy zbierać i później dalej przetwarzać w celach:
    a) zawarcia i wykonania umowy sprzedaży naszych produktów (a w związku z tym także w celach księgowych);
    b) ochrony przed ewentualnymi roszczeniami z tytułu umowy sprzedaży oraz w celu wykonywania uprawnień z tytułu rękojmi;
    c) odpowiadania na Twoje zapytania (jeśli zadzwoniłeś lub napisałeś do nas z pytaniem o ofertę i/lub poprosiłeś o przygotowanie oferty);
    d) marketingu własnych produktów (jeśli jesteś naszym Klientem, to przetwarzania Twoich danych na cele marketingowe możemy dokonywać w ramach tzw. prawnie uzasadnionego interesu, na tej samej podstawie korzystamy z narzędzi do remarketingu na podstawie plików cookies, w pozostałych przypadkach nasza działalność marketingowa opiera się na Twojej zgodzie);
    e) przesyłania newslettera – jeśli wyraziłeś na to zgodę.
  2. f) rejestracji w kalendarzu terminu diagnostycznego badania układu wzrokowego.

    Metody zbierania danych.

    1. Przed złożeniem zamówienia w Sklepie Internetowym medlook.pl możliwe jest utworzenie swojego konto w tym sklepie, co ułatwia składanie kolejnych zamówień.
    2. Rejestracja konta wymaga podania swojego adresu e-mail, który będzie loginem oraz hasła zabezpieczającego konto.
    3. W przypadku zamiaru złożenia zamówienie w naszym Sklepie Internetowym, będziemy potrzebowali danych, takich jak: imię i nazwisko, adres zamieszkania, ewentualnie inny adres dostawy, adres poczty elektronicznej, numer telefonu.
    4. Zbieramy dane opisane w poprzednim punkcie w celu zawarcia umowy sprzedaży, a także w celu jej wykonywania oraz w celach księgowych.
    5. Bez podania danych, o których mowa w pkt. IV.3. nie jesteśmy w stanie zawrzeć umowy.
    6. W przypadku subskrypcji newslettera oraz wyrażenia zgody na jego otrzymywanie prosimy jedynie o podanie adresu e-mail, na który przesyłane będą informacje od nas. Można też wyrazić zgodę na kontakt marketingowy z naszej strony za pomocą sms. Zgodnie z zaleceniami producentów, podany przez Ciebie e-mail lub numer telefonu może być wykorzystywany w celu przypomnienia Ci o upływającym terminie noszenia soczewek.
    7. W każdej chwili możliwe jest zrezygnowanie z subskrypcji, klikając link anulujący subskrypcję, znajdujący się w stopce każdego newslettera, dzwoniąc do nas lub pisząc wiadomość mailową lub sms.

  3. W przypadku rejestracji w kalendarzu do diagnostycznego badania układu wzrokowego podajesz swoje imię i nazwisko, adres mailowy oraz nr telefonu.

    V. Automatyczne zbieranie danych.

  4. JW. Trakcie odwiedzin naszej strony Internetowej medlook.pl, w sposób automatyczny zbieramy niektóre dane użytkownika. Dane te są zbierane przez tzw. pliki cookies („Ciasteczka”).
    2. Ciasteczka to pliki wysyłane do komputera lub innego urządzenia użytkownika, podczas przeglądania Strony Internetowej lub Sklepu Internetowego.
    3. Ciasteczka pozwalają nam na zapamiętanie i sprawdzanie preferencji odwiedzającego . Dzięki temu możemy m.in.: poprawiać  wyniki wyszukiwania, dbać o trafność wyświetlanych  informacji i towarów, a także zapamiętywać sesje jako zalogowanego Użytkownika.
    4. Ciasteczka nie dokonują żadnych modyfikacji czy zmian ustawień w urządzeniu lub oprogramowaniu, które zostało zainstalowane urządzeniu odwiedzającego stronę.
    5. Odwiedzający ma prawo nie wyrazić zgody na wykorzystywanie przez nas Ciasteczek (możesz je blokować).
    6. W celu zablokowania ciasteczek rekomendujemy wybranie odpowiednich ustawień w używanej przeglądarce WWW. Więcej informacji na ten temat możesz znaleźć na stronie http://wszystkoociasteczkach.pl albo http://www.youronlinechoices.com/pl/twojewybory.
    7. Zazwyczaj Ciasteczka mogą zostać usunięte z przeglądarki poprzez opcję „usuń historię” i zaznaczenie cookies za pomocą pola check box albo poprzez zablokowanie w przeglądarce możliwości pobierania ciasteczek.
    8.Korzystanie przez  ze Strony Internetowej bez zmiany ustawień przeglądarki oznacza wyrażenie zgody na wykorzystywanie przez Nas ciasteczek. Stosowny komunikat na ten temat wyświetla się automatycznie zawsze przy pierwszej wizycie danego użytkownika na Stronie Internetowej www.medlook.pl. Zablokowanie Ciasteczek lub ich usunięcie może spowodować, że niektóre opcje Sklepu Internetowego mogą okazać się niedostępne (np. zapamiętywanie hasła do logowania się na Konto, automatyczne uzupełnianie pól formularza zamówienia).
    9. Dane zbierane automatycznie przy pomocy Ciasteczek będą przez nas używane do:
    a) anonimowej analizy zachowań użytkowników w Sklepie Internetowym medlook.pl
    b) zbierania danych demograficznych o użytkownikach;
    c) personalizacji zawartości Sklepu Internetowego medlook.pl. w celu jaknajlepszego  dopasowania naszej oferty do preferencji i potrzeb odwiedzających, dlatego personalizacja zawartości Sklepu Internetowego medlook.pl oznacza, że produkty, które będą widoczne na Stronie Internetowej jako rekomendowane, będą przez Nas dobierane stosownie do tego wcześniejszych zachowań lub stosownie do produktów, które już wcześniej były u nas zakupione.

    VI. Inne metody monitorujące wizyty na stronie

    Google Analytics i inne techniki do analizy statystyk strony (cookies)
    1. Google Analytics wykorzystuje technologię „cookies”, w celu umożliwienia przeanalizowania źródeł ruchu i sposobu, w jaki odwiedzający korzystają ze Strony Internetowej.
    2. Google gromadzi na swoich serwerach dane pozyskane z umieszczania na urządzeniach plików cookies i korzysta z tych informacji w celu tworzenia raportów i świadczenia innych usług związanych z ruchem i korzystaniem z Internetu.
    3. Firma Google może również przekazywać te informacje osobom trzecim, jeżeli będzie zobowiązana to uczynić na podstawie przepisów prawa lub w przypadku, gdy osoby te przetwarzają takie informacje w imieniu Google.
    4. Dane te stanowią jedynie materiał do analizy statystycznej i mechanizmów korygowania błędów systemowych, a zatem dane z cookies nie są w żaden sposób łączone z innymi danymi, które nam podajesz.
    5. Używanie przez Nas narzędzia Google Analytics nie stanowią przetwarzania Twoich danych osobowych.
    6. Na podobnej zasadzie korzystamy z technologii Yandex Metrica, która również służy jedynie do anonimowych statystyk ruchu na naszej stronie.

    Google AdWords i inne systemy reklamy behawioralnej (cookies)
    1. Google AdWords wykorzystuje technologię „cookies”, czyli plików tekstowych umieszczanych na Twoim urządzeniu, w celu zapamiętania, jakie strony internetowe były odwiedzane z Twojego urządzenia.
    2. Google gromadzi na swoich serwerach dane pozyskane z umieszczania na urządzeniach plików cookies i korzysta z tych informacji w celu wyświetlania reklam na innych odwiedzanych przez Ciebie stronach.
    3. My jako reklamodawcy korzystający z usług Google nie mamy dostępu do danych z ciasteczek zapisanych na Twoim urządzeniu, ale możemy zlecać reklamy do wybranych przez nas odbiorców, np. do wszystkich osób, które odwiedziły Naszą stronę www w ciągu ostatnich 7 dni.
    4. Firma Google może również przekazywać te informacje osobom trzecim, jeżeli będzie zobowiązana to uczynić na podstawie przepisów prawa lub w przypadku, gdy osoby te przetwarzają takie informacje w imieniu Google.
    5. Dane te stanowią dla nas jedynie materiał statystyczny, a reklamy zlecamy jedynie na podstawie zbiorczych kryteriów (do określonych grup docelowych, a nie do konkretnego użytkownika), a zatem dane z cookies nie są w żaden sposób łączone z innymi danymi, które nam podajesz.
    6. Używanie przez Nas narzędzia Google Adwords nie stanowią przetwarzania Twoich danych osobowych.
    7. Na analogicznych zasadach korzystamy z technologii RTB House tj. innego systemu umożliwiającego reklamę behawioralną.
    Piksel konwersji Facebooka
    1. Na Naszej Stronie Internetowej stosowany jest tzw. „piksel konwersji Facebooka” w celu zarządzania przez Nas reklamami na Facebook i prowadzenia działań remarketingowych.
    2. Piksel ma za zadanie śledzić odwiedziny użytkowników poruszających się po Stronie Internetowej. Dzięki temu możemy zlecać na portalu Facebook reklamy kierowane do tych osób, które były w Naszym Sklepie lub na poszczególnych podstronach witryny (remarketing).
    3. Następnie otrzymujemy od firmy Facebook jedynie dane statystyczne dotyczące skuteczności reklam, bez odniesienia do konkretnych osób.
    4. Jeśli posiadasz konto w serwisie Facebook, zachęcamy do przeczytania informacji o zasadach prywatności w tym portalu pod adresem: https://www.facebook.com/about/privacy/ oraz tutaj: https://www.facebook.com/about/basics/advertising
    Badania ankietowe
    1. Na naszej stronie internetowej stosujemy również narzędzie analityczne Hotjar (www.hotjar.com) które umożliwia nam anonimową analizę ruchu użytkowników na naszej stronie.
    2. Za pomocą tego narzędzia możemy również wyświetlać w naszym Sklepie Internetowym ankiety w których dobrowolnie i anonimowo możesz wziąć udział.
    Logi i pliki dziennika
    1. Obok plików cookies Sklep Internetowy może gromadzić dane zwyczajowo zbierane przez administratorów systemów internetowych w ramach tzw. logów lub plików dziennika.
    2. Informacje zawarte w logach mogą obejmować m.in. Twój adres IP, rodzaj platformy i przeglądarki internetowej, dostawcę Internetu oraz adres strony, z której wszedłeś na Sklep Internetowy medlook.pl

  5. Niektóre podstrony medlook.pl oraz inne środki komunikacji mogą zawierać tzw. „web beacons” (tzw. elektroniczne obrazki). Web beacons pozwalają na otrzymanie informacji takich jak np. adres IP komputera, na którym załadowałeś stronę, na której web beacon został zamieszczony, numer URL strony, czas załadowania strony, rodzaj przeglądarki, jak również informacje zawarte w cookies, w celu oceny efektywności naszych reklam. Dane te będą archiwizowane i wykorzystywane w celach analizy statystycznej i oceny globalnego ruchu użytkowników Sklepu Internetowego medlook.pl Dane te nie będą łączone z przekazanymi przez Ciebie danymi osobowymi.

    VII. Cel wykorzystywania danych.

    1. Dane osobowe nam przekazane, są wykorzystywane do:
    a. zawarcia oraz wykonania Umowy Sprzedaży oraz realizacji prawa rękojmi,
    b. realizacji Zamówienia i wysłania Towaru,
    c. prowadzenie księgowości, którą nakazuje nam prawo,
    d. podejmowania działań marketingowych,
    e. przyjmowania ewentualnych zastrzeżeń i zapytań.
    f. otrzymywania opinii nt. sklepu.

  6. rezerwacji terminu badania układu wzrokowego oraz potwierdzania tego terminu telefonicznie
    2. Dane osobowe mogą zostać udostępnione przez Sklep internetowy innym odbiorcom lub kategoriom odbiorców danych osobowych, którymi mogą być:
    2.1. Santander Bank Polski S.A.w związku z:
    a. świadczeniem przez Bank na rzecz Sklepu internetowego usługi udostępnienia infrastruktury do obsługi płatności przez Internet (podstawa prawna: art. 6 ust. 1 lit. f) Rozporządzenia).
    b. obsługą i rozliczaniem przez Bank płatności dokonywanych przez klientów Sklepu internetowego przez Internet przy użyciu instrumentów płatniczych (podstawa prawna: art. 6 ust. 1 lit. f) Rozporządzenia).
    c. w celu weryfikacji przez Bank należytego wykonania umów zawartych ze Sklepem internetowym, w szczególności zapewnienia ochrony interesów płatników w związku ze składanymi przez nich reklamacjami (podstawa prawna: art. 6 ust. 1 lit. f) Rozporządzenia).
    3. Jeżeli jest to niezbędne dla wykonania powyższych czynności, dane mogą być przekazane innym podmiotom. W takich przypadkach ilość przekazywanych danych ograniczona jest do wymaganego minimum. Takie przekazanie może odbyć się tylko za naszą zgodą, na podstawie zawartej umowy i tylko tym, którzy zapewniają, że dane będą odpowiednio chronione i przetwarzane zgodnie z prawem. Oznacza to, że dane osobowe są przekazywane:
    a) firmom kurierskim,
    b) osobom prowadzącym punkty odbioru towaru;
    c) systemom płatności.
    d) serwisom zbierającym opinie nt. sklepu.
    1. W przypadku wyrażenia zgody na używanie przez nas danych osobowych w celu otrzymywania informacji handlowych (np. newslettera), Dane będą zbierane i używane w celach marketingowych, tj. do przesyłania informacji o ofertach, promocjach itp.
    2. Osoby nie będące klientami, które nie wyraziły zgody na przesyłanie  informacji marketingowych e-mailem, SMSem lub telefonicznie, wówczas dane osobowe, przekazane nam (np. naszemu pracownikowi lub konsultantowi) bezpośrednio, mogą być wykorzystywane przez nas wyłącznie w celu skontaktowania się i udzielenia niezbędnej pomocy oraz w celu realizacji zawartej pomiędzy nami umowy..
    3. Z naszymi Klientami,  w ramach tzw. prawnie usprawiedliwionego interesu, możemy kontaktować się w celu promocji własnych produktów. Jeśli jednak klient nie życz sobie kontaktu telefonicznego ani mailowego, wówczas możemy przesłać jedynie materiały pisemne za pośrednictwem tradycyjnej poczty albo wyświetlać obrazki w Sklepie Internetowym medlook.pl po zalogowaniu. W ramach tych działań marketingowych personalizujemy również treść sklepu internetowego, o czym jest mowa w pkt. V.9.c. powyżej.

    VIII. Zastrzeżenia dot. przetwarzania danych

    1. Informujemy, że będziemy gromadzić adresy IP użytkowników odwiedzających Sklep Internetowy medlook.pl, które mogą nam być pomocne przy diagnozowaniu problemów technicznych z serwerem lub tworzeniu analiz statystycznych

  7. Uzyskane w powyższy sposób dane mogą być użyte do administrowania i udoskonalania Sklepu Internetowego Medlook.pl
  8. Dane uzyskane w powyższy sposób mogą być przekazane przez nas do innych podmiotów, w celu opracowania statystyk dotyczących korzystania ze Sklepu Internetowego medlook.pl. W takim przypadku nie zostaną przekazane jednak żadne dane, pozwalające na identyfikację użytkownika
    4. W przypadku, gdy podanie danych osobowych następuje w celu zawarcia umowy ze Sklepem internetowym, podanie danych osobowych jest warunkiem zawarcia tej Umowy. Podanie danych osobowych w tej sytuacji jest dobrowolne, jednak konsekwencją niepodania tych danych będzie brak możliwości zawarcia umowy ze Sklepem internetowym.
    a) W przypadku przekazania danych osobowych do Banku w związku z obsługą i rozliczaniem płatności dokonywanych na rzecz Sklepu internetowego przez Internet przy użyciu instrumentów płatniczych, podanie danych jest wymagane w celu realizacji płatności i przekazania potwierdzenia jej dokonania przez Bank na rzecz Sklepu internetowego.
    b) W przypadku przekazania danych osobowych do Banku w celu weryfikacji przez Bank należytego wykonania umów zawartych ze Sklepem internetowym, w szczególności zapewnienia ochrony interesów płatników w związku ze składanymi przez nich reklamacjami podanie tych danych jest wymagane w celu umożliwienia realizacji umowy zawartej pomiędzy Sklepem internetowym a Bankiem.

    IX. Dostęp danych oraz odwołanie możliwości przetwarzania danych.

  9. W każdej chwili przysługuje użytkownikowi dostęp do swoich danych osobowych. Możliwe jest bezpłatne otrzymanie kopii posiadanych przez nas własnych danych osobowych.
    2. Można od nas także zawsze uzyskać informacje nt.:
    a. celu przetwarzania własnych danych,
    b. jakiego rodzaju dane przetwarzamy,
    c. komu przekazujemy dane,
    d. jak długo planujemy przechowywać dane,
    3. Użytkownikowi przysługuje prawo do:
    a. sprostowania własnych danych,
    b. usunięcia lub ograniczenia własnych danych, jeżeli nie są już nam potrzebne do celów, na które nam zostały przekazane (do realizacji zamówienia i związanych z tym celów księgowych i archiwalnych) albo jeżeli została cofnięta nam zgoda na ich przetwarzanie lub wniesiony sprzeciw wobec przetwarzania Własnych danych na cele marketingowe.
    4. W każdej chwili można odwołać swoją zgodę na otrzymywanie poprzez e-mail informacji handlowych i/lub zgodę na marketingowy kontakt telefoniczny. Można to zrobić na cztery sposoby:
    a) Odwołać zgodę telefonicznie, nr telefonu: 500 070 607 (w dni robocze)
    b) Odwołanie zgody jest też możliwe poprzez wiadomość mailową na adres:

e-sklep@medlook.pl
c) W stopce każdej wiadomości, jaką wysyłamy w charakterze naszego newslettera, znajduje się także link dezaktywujący, za pomocą którego można wypisać się z listy mailingowej.
d) Zgody marketingowe (newsletter oraz powiadomienia sms) można też cofnąć poprzez odznaczenie odpowiedniej opcji w ustawieniach własnego Konta w zakładce „Powiadomienia” w Sklepie Internetowym medlook.pl

  1. Można też wnieść całkowity sprzeciw wobec przetwarzania własnych danych na cele marketingowe.
    2. Od chwili zaakceptowania zamówienia, dane użyte w celu jego złożenia nie mogą być zmienione.
    3. Nie możemy zmienić także danych zbieranych automatycznie.
    4. Możliwe jest dokonanie zmian w zakresie własnych danych osobowych po zarejestrowaniu się, a następnie po zalogowaniu do Konta w Sklepu Internetowym, w ustawieniach konta.
    5. Możemy odmówić usunięcia danych, jeżeli są one niezbędne w celu realizacji naszych roszczeń albo obrony przed takimi roszczeniami, lub jeżeli wymagają tego przepisy prawa.

    X. Metody zabezpieczenia danych?

    1. Udostępnione dane są przez nas zabezpieczane, poprzez stosowanie środków organizacyjnych i technicznych, koniecznych i odpowiednich dla zapobiegnięcia ryzyku naruszenia praw lub wolności użytkowników strony internetowej medlook.pl.
    2. W szczególności zabezpieczamy  dane osobowe przed udostępnieniem ich osobom nieupoważnionym, a także przed uszkodzeniem lub utratą.
    3. Strona internetowa medlook.pl jest zabezpieczana hasłami, a dostęp do niego mają tylko uprawnione osoby.
    4. Dodatkowo przepływ informacji między użytkownikami a stroną internetową medlook.pl  jest zaszyfrowany.
    5. Bezpieczeństwo przesyłu danych jest zapewnione dzięki stosowaniu protokołu transmisji SSL (Secure Socket Layer v3). SSL polega na kodowaniu danych przed ich wysłaniem z Twojej przeglądarki i dekodowaniu po bezpiecznym dotarciu na serwer obsługujący stronę internetową medlook.pl
    6. Każdy użytkownik we własnym zakresie jest zobowiązany do odpowiedniego zabezpieczenia Własnego hasła logowania do Konta w Sklepie Internetowym medlook.pl przed ujawnieniem osobom trzecim.


  2. Ograniczenia odpowiedzialności.
  3. Nie ponosimy odpowiedzialności i ryzyka związanego z ujawnieniem przez użytkowników własnych danych osobom trzecim np.: loginu lub hasła do Konta w Sklepie Internetowym medlook.pl (także w przypadku ich nieprawidłowego zabezpieczenia) lub z tytułu umożliwienia korzystania z własnego Konta w inny sposób.
    2. W przypadku zauważenia korzystania w Sklepie Internetowym medlook.pl z własnego konta przez  osobę nieuprawnioną, lub zauważenia jakiekolwiek innego naruszenie zasad bezpieczeństwa korzystania ze Sklepu Internetowego medlook.pl, należy niezwłocznie powiadomić nas poprzez wysłanie wiadomości e-mail na adres e-sklep@ medlook.pl, lub przez telefon: +48 500 070 6073.

Ten dokument (Polityka Prywatności) nie dotyczy usług lub produktów podmiotów innych niż Medlook Agnieszka Grzegorczyk a które zostały zamieszczone w Sklepie Internetowym Medlook.pl na zasadach wzajemności lub niesłużących osiągnięciu celu handlowego.

XI. Postanowienia końcowe.

1. Zasady określone w Polityce Prywatności podlegają prawu polskiemu.
2. Możesz zawsze wnieść skargę na nasze postępowanie z Twoimi danymi osobowymi. Skargę składa się do Prezesa Urzędu Ochrony Danych Osobowych.
3. Niniejsza Polityka Prywatności wchodzi w życie z dniem 25.05.2018r.
4. W sprawach nieuregulowanych regulaminem zastosowanie mają postanowienia Kodeksu cywilnego i odpowiednich ustaw prawa polskiego, a także prawa Unii Europejskiej, w szczególności RODO (Rozporządzenie Parlamentu Europejskiego i Rady (UE) 2016/679 z dnia 27 kwietnia 2016 r. w sprawie ochrony osób fizycznych w związku z przetwarzaniem danych osobowych i w sprawie swobodnego przepływu takich danych oraz uchylenia dyrektywy 95/46/WE).”